نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4460
-
الف
+

اختصاصی؛ «او یک فرشته بود» آغازگر ژانر ماورائی سریال های تلویزیونی در ایران+ویدیو

در این گزارش به معرفی یکی از سریال های مناسبتی پرطرفدار مبارک رمضان در ایران ، یعنی سریال «او یک فرشته بود» می پردازیم.

در یازدهمین شماره از سلسله گزارش های معرفی سریال های ویژه ماه مبارک رمضان، با سریال مشهور «او یک فرشته بود» آشنا می شوید.

سریال «او یک فرشته بود» به کارگردانی «علیرضا افخمی» تولید سال 1384 است.

حال و هوای این سریال با سریال های مناسبتی ماه رمضان تفاوت عمده داشت؛ مخاطبان پیش تر  ژانر کمیدی و درام را تجربه کرده بودند اما او یک فرشته بود آغازگر ژانری جدید در تلویزیون ایران به نام ژانر «ماورائی» نام گرفت.

این سریال داستان زندگی مردی به نام «بهزاد» با بازی زنده یاد «حسن جوهرچی» را به تصویر می کشد که پس از سانحه ترافیکی با دختری به نام «فرشته» زندگی مشترک وی دستخوش تغییراتی می شود و این داستان تا جایی ادامه پیدا می‌کند که حتی «بهزاد» تصمیم به طلاق همسر و ازدواج با دختر جوان می‌گیرد.

سریال «او یک فرشته بود» روایت‌گر داستانی است که در خلال آن برای اولین بار شیطان در کالبد یک انسان نمایش داده شد تا از این طریق شیطان را در قالب متافیزیکی و ماورائی برای مخاطبان باورپذیرتر نشان دهد؛ البته پس از این سریال، در سال‌های بعد سریال های مشابه دیگری مانند «اغماء» نیز در صدا و سیمای ایران تولید و نشر شد. 

از ابتدای سریال شیطان در قالب یک انسان و بدون اینکه مستقیم و کلیشه‌ای به حضور او اشاره شود، وارد خط اصلی قصه می‌شود.

در یکی از سکانس‌ها در نمایی از حیاط یک مسجد، بهزاد مصروف صحبت با فرد دیگری است. مضمون صحبت آنها در مورد اشتباه فرد خطاکاری است که «بهزاد» با غرور و حس خودبرتربینی‌ ادعا می‌کند هرگز اراده‌اش را در گرو هوا و هوس از دست نداده است. در همین هنگام شخصیت شیطان(آقای سرابی با نقش آفرینی مرتضی ضرابی) در قالب فردی که از دور به این گفت‌وگو گوش می‌کند و در گوشه‌ای از حیاط مسجد ایستاده است، نشان داده می‌شود.

سریال او یک فرشته بود در چند سکانس تا حدودی وارد ژانر وحشت هم می شود؛ صداهای وحشتناک، تغییر چهره و نشان دادن نماهایی از جهنم این سریال را ترسناک هم نشان می دهد.

در این  سریال مرحوم «حسن جوهرچی» در نقش «بهزاد»، «بهاره افشاری» در نقش فرشته (شیطان)، «مرتضی ضرابی» در نقش سرابی (شیطان)، «مریم کاویانی» در نقش رعنا و «ثریا قاسمی» در نقش عزیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گفتنی است «او یک فرشته بود» از شبکه آی فیلم2 به نشر رسید و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

دانلود سریال «او یک فرشته بود»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر